Search

Ayat Tujuh dan Khasiatnya

Ayat Tujuh—juga bisa disebut ‘Ayat Munjiyat’ yang merupakan gabungan 7 ayat-ayat dalam Al-Quran, terdiri dari beberapa surah. Ayat Tujuh dikenal sebagai ayat-ayat pelindung dan penyelamat.


Dianjurkan bagi mereka yang tertekan dengan masalah-masalah duniawi untuk mengamalkan Ayat Tujuh ini selepas sholat subuh dan sholat maghrib, atau setiap siang hari sekali dan malam sekali.

Menurut ulama-ulama yang mu’tabar, barangsiapa mengamalkan ayat ini, tiada kuasa seseorang untuk memberi mudharat kepadanya. Dan sekiranya jika tertutup langit dan bumi sekalipun, insyaALLAH terlepas ia dengan izin Allah swt.

Barangsiapa mengamalkan membacanya di pagi dan petang, insyaALLAH akan merasa aman sentosa daripada segala kebinasaan dan terpelihara daripada pedaya musuh dan bala dengan izin Allah.

InsyaALLAH juga Allah akan memudahkan rezekinya, dipanjangkan umur, terpelihara dari gangguan jin, syaitan, fitnah dan dikasihi hamba-hamba Allah serta dimudahkan atau dikabulkan segala apa yang dicita-citakannya.

Secara garis besar, faedah ayat tujuh jika diamalkan secara istiqomah yaitu:
  1. Penangkal Sihir
  2. Membuat wajah berseri
  3. Ditunaikan segala hajat
  4. Membawa keberkahan
  5. Mendapat pahala
  6. Dijauhkan dari gangguan iblis
  7. Terpelihara dari tipu daya musuh
  8. Dijauhkan dari hasad dengki dan fitnah

Kesimpulannya, ayat ini bagus sekali diamalkan dengan mengharapkan ridha Allah S.W.T, dan moga-moga Allah swt melepaskan atau memberi kemudahan dari berbagai kesulitan dan kesusahan.

    —WALLAHU’ALAM—

    Postingan terkait:

    Belum ada tanggapan untuk "Ayat Tujuh dan Khasiatnya"

    Posting Komentar